Реконструкція
посольства
Японії
Проект посольства Японії — це унікальна реконструкція напівзруйнованого дореволюційного маєтку кінця ХІХ — початку ХХ століття, а також благоустрій скверу перед ним.
Будівля розташована в історичному центрі Києва за адресою вул. Велика Житомирська 34-Б, 34-В. На ділянці проектування розміщувався триповерховий будинок чиновника Р.І. Добржинського, зведений у 1900-1901 роках за проектом архітектора І.С. Моргульця, а також залишки будівілі, зведеної вірогідно у 1960-70-х роках ХХ ст.
Місце: м. Київ, вул. Велика Житомирська 34-Б, 34-В
Команда проекту: Станіслав Дьомін, Ігор Данілов, Марина Дьоміна
Генпідрядник: Васлевський І. К.
Рік реалізації: 2019 - 2021 рр.
Садиба не має статусу пам’ятки, але перебуває в межах архітектурної та археологічної охоронних зон, Центрального історичного ареалу м. Києва, Державного історико-архітектурного заповідника «Стародавній Київ», культурного шару «Міста Ярослава» IX-XIII ст. та зони пам’яток-об’єктів всесвітньої спадщини «Собор Святої Софії та прилеглі монастирські будівлі, Києво-Печерська Лавра», а також належить до території пам’ятки ландшафту та історії місцевого значення «Історичний ландшафт Київських гір і долини р. Дніпра».
Місце: м. Київ, вул. Велика Житомирська 34-Б, 34-В
Команда проекту: Станіслав Дьомін, Ігор Данілов, Марина Дьоміна
Генпідрядник: Васлевський І. К.
Рік реалізації: 2019 - 2021 рр.
Садиба не має статусу пам’ятки, але перебуває в межах архітектурної та археологічної охоронних зон, Центрального історичного ареалу м. Києва, Державного історико-архітектурного заповідника «Стародавній Київ», культурного шару «Міста Ярослава» IX-XIII ст. та зони пам’яток-об’єктів всесвітньої спадщини «Собор Святої Софії та прилеглі монастирські будівлі, Києво-Печерська Лавра», а також належить до території пам’ятки ландшафту та історії місцевого значення «Історичний ландшафт Київських гір і долини р. Дніпра».
Протягом року ми погоджували проект реконструкції в багатьох українських та міжнародних установах зі збереження та охорони пам’яток культурної спадщини. До переліку установ, від яких ми отримали позитивні висновки щодо проекту, належать: ЮНЕСКО, УТОПІК, ІКОМОС, Національний заповідник «Софія Київська», Міністерство культури України, а також Департамент охорони культурної спадщини та Департамент містобудування та архітектури КМДА.
Протягом року ми погоджували проект реконструкції в багатьох українських та міжнародних установах зі збереження та охорони пам’яток культурної спадщини. До переліку установ, від яких ми отримали позитивні висновки щодо проекту, належать: ЮНЕСКО, УТОПІК, ІКОМОС, Національний заповідник «Софія Київська», Міністерство культури України, а також Департамент охорони культурної спадщини та Департамент містобудування та архітектури КМДА.
Історія
Вулиця Велика Житомирська розташована в одній з найдавніших частин міста, яка в історичній науці має назву «Місто Ярослава».
Одна з особливостей забудови парного боку цієї вулиці — відкритий простір в тилах садиб. Там, поміж Замковою, Старокиївською та Щекавицькою горами, пролягає урочище Гончарі-Кожум’яки.
Це вплинуло на зовнішній вигляд дворових фасадів практично всіх флігелів цього боку вулиці. В ïx оформленні багато архітектурно-конструктивних елементів (лоджії, балкони), та художньо виконаних декоративних деталей (цегляні та гіпсові оздоби та ажурні грати).
Головний фасад садиби виконаний з використанням елементів замкової архітектури, а самі деталі декору модельовані з цегли та відлиті з гіпсу. Ряд консолей у піддашні стилізованого антаблементу імітує зубчасте завершення фортечної стіни. У простінку між першим та другим поверхами — фриз з аркатурою. Декоративні щити прикрашають стіни біля вікон, а вікна першого поверху декоровані масивними сандриками на консолях.
Стан будівлі
На жаль, протягом ХХ століття садиба неодноразово піддавалася перебудові, пережила кілька пожеж, а з кінця 1980-х (більше 30-ти років) стояла порожньою. Тому поступово будівля руйнувалася: обвалилися дерев’яні перекриття, димоходи та печі, а цегляна кладка стін суттєво деградувала - цеглини ламалися буквально голими руками.
Стан будівлі
На жаль, протягом ХХ століття садиба неодноразово піддавалася перебудові, пережила кілька пожеж, а з кінця 1980-х (більше 30-ти років) стояла порожньою. Тому поступово будівля руйнувалася: обвалилися дерев’яні перекриття, димоходи та печі, а цегляна кладка стін суттєво деградувала - цеглини ламалися буквально голими руками.
Фактично, на момент початку реконструкції від будівлі залишилися лише дві фасадні стіни, які довелося взяти в металеві обойми та утеплювати. Пластику фасадів відтворювали з використанням нових будівельних матеріалів та елементів декору, вироблених за обмірами та оригінальними кресленнями.
Фактично, на момент початку реконструкції від будівлі залишилися лише дві фасадні стіни, які довелося взяти в металеві обойми та утеплювати. Пластику фасадів відтворювали з використанням нових будівельних матеріалів та елементів декору, вироблених за обмірами та оригінальними кресленнями.
Початок
робіт
Ми прагнули спроектувати новий об'єм будівлі таким чином, щоби він не порушував історичну панораму міста та гармонійно доповнював відтворені фасади.
Перед початком робіт було узгоджено, що загальна висота будівлі має залишитися незмінною — 17,8 метрів, а на даху буде облаштовано оглядову терасу з панорамним видом на місто та Пейзажну алею.
Початок
робіт
Ми прагнули спроектувати новий об'єм будівлі таким чином, щоби він не порушував історичну панораму міста та гармонійно доповнював відтворені фасади.
Перед початком робіт було узгоджено, що загальна висота будівлі має залишитися незмінною — 17,8 метрів, а на даху буде облаштовано оглядову терасу з панорамним видом на місто та Пейзажну алею.
Поєднуючи новий об’єм будівлі з історичними фасадами, ми керувалися положеннями Венеційської хартії: нова частина має бути виконана із сучасних матеріалів та не повинна імітувати оригінальну будівлю, а навпаки — контрастно підкреслювати її історичність. Втім, зсередини обидві будівлі — єдине ціле.
Поєднуючи новий об’єм будівлі з історичними фасадами, ми керувалися положеннями Венеційської хартії: нова частина має бути виконана із сучасних матеріалів та не повинна імітувати оригінальну будівлю, а навпаки — контрастно підкреслювати її історичність. Втім, зсередини обидві будівлі — єдине ціле.
Оскільки будівля стоїть на краю урочища, першим етапом будівельних робіт стало зведення підпірної стіни, що захищає ділянку та будівлю від можливого зсуву.
Оскільки будівля стоїть на краю урочища, першим етапом будівельних робіт стало зведення підпірної стіни, що захищає ділянку та будівлю від можливого зсуву.
Фасади
Для відновлення та укріплення фасадів ми обрали цеглу Bravo. Її виготовляють на бельгійському сімейному виробництві Nelissen, яке заснував підприємець Альфонс Неліссен ще у 1921 році для відновлення будинків, зруйнованих під час Першої Світової Війни.
Технологія ручної формовки та індивідуальний підхід до замовлення дали змогу виготовити цегляні декоративні елементи фасаду за оригінальними кресленнями та обмірами. Хоча цегла має доволі темний відтінок, з часом під впливом сонця та вітру її колір зміниться – стане світлішим та більш матовим.
Фасади
Для відновлення та укріплення фасадів ми обрали цеглу Bravo. Її виготовляють на бельгійському сімейному виробництві Nelissen, яке заснував підприємець Альфонс Неліссен ще у 1921 році для відновлення будинків, зруйнованих під час Першої Світової Війни.
Технологія ручної формовки та індивідуальний підхід до замовлення дали змогу виготовити цегляні декоративні елементи фасаду за оригінальними кресленнями та обмірами. Хоча цегла має доволі темний відтінок, з часом під впливом сонця та вітру її колір зміниться – стане світлішим та більш матовим.
Сквер
Публічний простір перед Посольством Японії є одним з головних входів до Пейзажної алеї, а отже, має органічно поєднуватися з нею.
Наша команда була розробником концепції реконструкції Пейзажної алеї і це одна з причин, чому замовник обрав нашу компанію для реалізації свого проекту.
Для облаштування скверу ми застосували ті ж самі рішення, що й у роботі над алеєю. Єдиною особливістю стало озеленення, ненав’язливо стилізоване під японський сад.
Команда
проекту
Станіслав Дьомін
Архітектор
Ігор Данілов
Архітектор
Марина Дьоміна
Архітектор
Ми щиро дякуємо за співпрацю та чудовий результат:
ВАСИЛЕВСЬКИЙ І К (генпідрядник)
GOLDBRICK (ексклюзивний імпортер облицювальної цегли)
M.I.K ШОРР (зовнішнє освітлення)
Особлива подяка нашому замовнику ТОВ «БУДСТАНДАРТ» за прогресивні погляди та шанобливе ставлення до історії міста.